História
- 1966: Vznik značky: stavba závodu v Pitesti
- 1968: Prvá licenčná zmluva so spoločnosťou Renault
- 1999: Renault preberá kontrolu nad spoločnosťou Dacia
- 2004: Začiatok novodobej histórie značky s modelom Logan
- 2010: Model Duster (predaj vo viac než 100 krajinách na svete pod značkami Dacia a Renault)
- 2012: Značka Dacia- najrýchlejšie rastúca značka v Európe
- 2013: Kompletný najmladší modelový rad na trhu s 8 modelmi
- 2014: Najrýchlejšie rastúca značka v Európe aj na Slovensku
Charakteristika značky
- Veľkorysosť – vnútorný priestor, porovnanie s vozidlami o triedu vyššie
- Spoľahlivosť – výsledky nezávislých štúdií
- Jednoduchosť – v ponuke, modelovom rade a v servise
- Nízke prevádzkové náklady– nízka spotreba, dostupný servis
To najdôležitejšie o značke Dacia
Svet
- Pôsobenie na viac ako 44 trhoch
- Od roku 2004 viac ako 5 miliónov predaných vozidiel
Slovenská Republika
- Na slovenskom trhu predaných viac ako 30 000 vozidiel značky Dacia od roku 2004
- Na Slovensku značka v roku 2017 dosiahla v rebríčku predajnosti deviate miesto (4583 predaných vozidiel).
- Trhový podiel 4,42 % je rekordom od uvedenia značky na našom trhu.
- Dacia Duster kraľuje v ponuke značky, obľúbené Sandero je na druhom mieste a praktický Logan MCV skončil ako tretí najpredávanejší model za rok 2017.